خرید فروش ، قیمت ، تعمیرات و کالیبراسیون PH متر آزمایشگاهی در مشهد

گروه تجهیزات پزشکی تکنو طب سلامت مرکز خرید ، فروش ، قیمت ، تعمیرات و کالیبراسیون دستگاه PH متر آزمایشگاهی در مشهد و سراسر کشور . جهت مشاوره  با کارشناسان ما در تماس باشید.

تلفن : 0604575 0912 - 38584224 -051 - 6175300 0915

ph متر چیست :

پی اچ متر دستگاهی است که برای اندازه گیری میزان اسیدی یا قلیایی بودن یک محلول استفاده می شود. به این خاصیت اسیدی یا قلیایی بودن، PH محلول نیز گفته می شود. در نتیجه، PH واحدی است که میزان اسیدی یا قلیایی بودن یک محلول را با آن معرفی می کنند. میزان پی اچ در یک بازه 0 تا 14 نشان داده می شود.

اطلاعات عددی که توسط این دستگاه نمایش داده می شود نشان دهنده میزان فعالیت اسید یا باز بر مبنای میزان فعالیت یون هیدروژن است. میزان پی اچ یک ماده مستقیما با نسبت یون هیدروژن و یون هیدروکسیل آن ماده ارتباط دارد. اگر میزان یون هیدروژن از یون هیدروکسیل بیشتر باشد، ماده اسیدی بوده و میزان پی اچ کمتر از 7 خواهد بود. اگر میزان یون هیدروکسیل از یون هیدروژن بیشتر باشد، ماده بازی بوده و میزان ph آن از عدد 7 بیشتر خواهد بود.

انواع PH متر کدامند؟

  1. پی اچ متر قلمی ( تستر): این pH مترها ارزان، سبک و کوچک می باشند ولی دقت کمتری نسبت به نوع دوم یعنی pH مترهای پرتابل دارند.
  2. پی اچ متر پرتابل ( PH متر قابل حمل ):pH مترهای نوع دوم بزرگ‌تر و گران‌تر می باشند و معمولاً نسبت به نوع اول کارایی بیشتری دارند. به نوع اول نیز پرتابل می‌گویند البته پرتابل قلمی.
  3. پی اچ متر رومیزی ( PH  متر آزمایشگاهی ):این نوع pH متر دارای دقت بسیار بالاتری می باشد و برخی از آن‌ها قابلیت سنجش پارامترهای متعددی علاوه بر pH را نیز دارند. این نوع برخلاف موارد قبل قابلیت حمل‌ونقل را ندارد و باید در جای ثابتی قرار گیرند.

 

تعمیرات انواع دستگاه های اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی توسط تکنسین های مجموعه تکنو طب در مشهد و سراسر کشور پذیرفته میشود .

 

کلید واژه ها : خرید قیمت تعمیرات کالیبراسیون PH متر مشهد ، خرید فروش PH متر آزمایشگاهی در مشهد ، دستگاه PH متر آزمایشگاهی در مشهد ، کالیبراسیون دستگاه PH متر در مشهد ،

کالیبراسیون دستگاه PH متر :

کالیبراسیون اسپکتروفتومتر، فرایندی است که در آن مراحلی جهت تضمین صحت کار دستگاه به‌کار گرفته می‌شود. این روش تضمین می‌کند که اندازه گیری‌های به دست آمده توسط وسیله مورد نـظــر دقـیــق هـسـتـنــد. روش کــالـیـبــراسـیــون بــرای مدل‌های مختلف متفاوت است با این حال اکثر تـولـیـدکـنـنـدگـان کـتـابـچـه راهـنـمـایـی را کـه شـامل جزئیات کالیبراسیون و نحوه کار با دستگاه است، برای استفاده کاربران فراهم می کنند.

 

TOP