خرید ، فروش ، قیمت و کالیبراسیون اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی در مشهد

گروه تجهیزات پزشکی تکنو طب سلامت مرکز خرید ، فروش ، قیمت ، تعمیرات و کالیبراسیون دستگاه اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی در مشهد و سراسر کشور . جهت مشاوره  با کارشناسان ما در تماس باشید.

تلفن : 0604575 0912 - 38584224 -051 - 6175300 0915

اسپكتروفتومتر چیست؟

دستگاهی می باشد که شدت نور را به صورت تابعی از طول موج اندازه گیری می نماید. اساس کار این دستگاه این گونه می باشد که با تابش الکترو مغناطیسی باعث جذب مواد شده و از روی شدت جذب هر ماده مقدار ماده یا همان غلظت ماده تعیین خواهد شد.

این دستگاه امکان این را نیز دارد که غلظت ای فوق العاده کوچک را نیز اندازه گیری نماید. بنابراین در تجزیه و تحلیل عنصرهای مولکولی همانند DNA و RNA نیز کاربرد دارد. بنابراین کاربرد اصلی آن در آزمایشگاه بیوشیمی می باشد.

اساس کار دستگاه اسپکتروفتومتر

به صورت کلی میزان نور جذب شده در یک ماده در حالت مایع بستگی به این دارد که غلظت آن در مایع چقدر می باشد.  در صورتیکه ماده جامد باشد ابتدا باید در یک حلال شفاف حل شود تا به راحتی بتوانیم اندازه گیری نماییم. نمونه به همراه حلال در یک ظرف شفاف شیشه ای و یا ظرفی از جنس کوارتز ریخته می شود و در مقابل نور عبوری دستگاه اسپکتروفتومتر گذاشته می شود. در نظر داشته باشید که با استفاده از افزونه هایی بر روی دستگاه طیف سنج می توانیم نمونه های جامد و یا حتی گاز را هم آنالیز نماییم که در مقالات بعدی از رشنولب به آن خواهیم پرداخت.

 تعمیرات انواع دستگاه های اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی توسط تکنسین های مجموعه تکنو طب در مشهد و سراسر کشور پذیرفته میشود .

 

کلید واژه ها : خرید قیمت تعمیرات کالیبراسیون اسپکتروفتومتر مشهد ، خرید فروش اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی در مشهد ، تعمیرات دستگاه اسپکتروفتومتر آزمایشگاهی در مشهد ، کالیبراسیون دستگاه اسپکتروفتومتر در مشهد ،

کالیبراسیون دستگاه اسپکتروفتومتر :

کالیبراسیون اسپکتروفتومتر، فرایندی است که در آن مراحلی جهت تضمین صحت کار دستگاه به‌کار گرفته می‌شود. این روش تضمین می‌کند که اندازه گیری‌های به دست آمده توسط وسیله مورد نـظــر دقـیــق هـسـتـنــد. روش کــالـیـبــراسـیــون بــرای مدل‌های مختلف متفاوت است با این حال اکثر تـولـیـدکـنـنـدگـان کـتـابـچـه راهـنـمـایـی را کـه شـامل جزئیات کالیبراسیون و نحوه کار با دستگاه است، برای استفاده کاربران فراهم می کنند.

TOP