خرید ، فروش و قیمت انواع سرنگ پمپ و سرم پمپ ایرانی و خارجی

گروه تجهیزات پزشکی تکنو طب سلامت مرکز خرید ، فروش و قیمت انواع سرنگ پمپ و سرم پمپ ایرانی و خارجی بیمار - جهت خرید و یا مشاوره و استعلام قیمت پمپ انفوزیون (اینفیوژن ) بیمارستانی و خانگی در مشهد و سراسر کشور با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید .

تلفن : 0604575 0912 - 38584224 -051 - 6175300 0915

پمپ تزریق سرنگ :

پمپ تزریق سرنگ بیمار یک پمپ الکتریکی است که به منظور تزریق مایعات خاص در دوزهای تنظیم شده عموما در اتاق عمل یا بخش های ویژه مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه جهت تزریق داروهای حساس که برای تزریق آن ها به بیمار دقت زیادی لازم است به کار می رود. در تزریق این داروها دو مشکل وجود دارد:

  1. نیمه عمر بسیاری از این داروها کوتاه است به طوری که چند دقیقه تأخیر، تعجیل یا عدم دقت در دوز تزریق شده، اثربخشی دارو بر بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد.
  1. با توجه به حجم کم این داروها، سرعت تزریق نقش بسیار مهمی در اثر بخشی دارو دارد، به طوری که با کمی خطا در سرعت تزریق، دارو اثر لازم را نخواهد داشت یا موجب Overdose خواهد شد.

اساس کار این دستگاه، تزریق دارو با استفاده از سرنگ می‌ باشد. به طور معمول این دستگاه‌ها برای تزریق داروها در حجم‌های کم استفاده می‌شوند. زمانی که پمپ در حال کار است، میزان نرخ جریان، حجم و فشار مایع دایماً اندازه‌گیری شده و هرگاه خطایی در این پارامترها یا پارامترهای دیگر رخ دهد، آلارم دستگاه اپراتور را آگاه خواهد نمود. کوچکترین حجم هوای داخل ست، توسط دستگاه تشخیص داده شده و به طور خودکار جریان مایع قطع می‎گردد. هر گونه مقاومت در برابر جریان مایع، مانند انسداد رگ و یا جابجائی از رگ به زیر پوست ، توسط آلارم های خاص گزارش می شود. بعد از تزریق حجم معین از ماده ی مورد نظر، دستگاه بطور خودکار جریان را قطع می نماید.

پمپ تزریق سرم (پمپ پریستالتیک یا پمپ ولومتریک-پمپ اینفیوژن ) :

اینفیوژن پمپ ها یا همان پمپ تزریق سرم بیمار ، دستگاه هایی هستند که جهت تزریق برنامه ریزی شده ی سیالات به بدن بیمار استقاده می شوند که با استفاده از ست سرم و میکرو ست ها، تزریق دارو را انجام می دهند. این پمپ ها عموما برای تزریق داروها، مایعات و فرآورده های خونی با حجم زیاد استفاده می شوند و وظیفه ی آن تنظیم و نمایش میزان فلوی سرم تزریقی به سیاهرگ بیمار است. به طوری که معمولا حجم تزریق آن ها از حدود چند سی سی تا چندین لیتر است. طریقه ی عملکرد این دستگاه ها به دو دسته ی حجمی (VOLUMETRIC) و قطره شمار(DRIP COUNTING) تقسیم می شود.

خرید و فروش انواع سرنگ و سرم پمپ ایرانی و خارجی در مشهد و سراسر کشور با برندهای :

GMS , MEDIMA , MeHA , bbrain , sazegan

کلید واژه ها :خرید فروش قیمت سرم سرنگ پمپ ،  خرید پمپ سرنگ پمپ سرم ، خرید فروش قیمت پمپ انفوزیون ، پمپ اینفیوژن ، خرید فروش قیمت پمپ سرنگ ایرانی خارجی ، قیمت پمپ سرم  ایرانی خارجی ، پمپ تزریق بیمار ، پمپ سرنگ بیمار

اصول عملکرد پمپ تزریق سرنگ :

این دستگاه یعنی پمپ سرنگ بیمار حدود ۲ کیلوگرم وزن دارد که قابل نصب بر روی پایه ای مخصوص است و شامل یک بخش مکانیکی و یک بخش الکتریکی است.

بخش مکانیکی : در این دستگاه یک پمپ وجود دارد که با جلو بردن پیستون سرنگ، مایع را با نرخ تنظیم شده تزریق می کند. در اکثر پمپ های سرنگ، یک موتور پله ای پیچ هدایت کننده را به جلو می راند. سرعت این موتور بسته به نرخ جریان تنظیم شده و اندازه سرنگ تغییر می کند. قسمت مکانیکی دستگاه وظیفه دارد تا حرکت چرخشی موتور را به حرکت خطی جهت فشار دادن پیستون سرنگ به سمت جلو تبدیل کند. از طریق پالس های اعمالی به موتور پله ای، میزان درجه چرخش محور موتور مشخص می شود. با استفاده از یک چرخ دنده ی گرد و پیچاندن پیچ که به موتور پله ای متصل شده است ، اهرم جلو رفته و به سرنگ فشار می آورد . در بخش فیدبک از طریق پتانسیومتری که به انتهای اهرم متصل است ، هر گونه خطای احتمالی در میزان چرخش محور موتور و یا میزان حرکت اهرم ، آشکار شده و در خروجی دستگاه اصلاح می شود. میزان جریان تزریقی متناسب با قطر سرنگ و سرعت پیش رفتن پیستون سرنگ تنظیم می شود.

بخش الکتریکی : در بخش الکترونیکی دستگاه بر اساس اطلاعات وروردی، پارامترهای نرخ تزریق درخواستی تنظیم و از طریق پالس های الکتریکی مشخص به درایور موتور پله ای فرستاده می شود. همچنین در صورت نیاز کلیه آلارم های دستگاه از طریق سنسورهای تعبیه شده در آن و اندازه گیری پارامترهای مورد نیاز و کنترل نرم افزاری فعال خواهند شد.

TOP