تعمیرات انواع چراغ اتاق عمل

چراغ سیالتیک نور و روشنایی لازم را برای جراح فراهم می آورد تا بتواند به سادگی بافت ها و قسمت هایی که در طی عمل جراحی در گیر است را به راحتی ببیند.

چراغ سیالتیک باید بتواند نوری مشابه نور روز تولید کند تا از خطای رنگ ها جلوگیری به عمل آید. از طرفی نباید دمای محیط اتاق عمل را افزایش دهد یا به عبارتی باید نور سرد تولید کند. همچنین نباید سایه ایجاد کند و سایه پزشک بر روی بافت های بدن بیافتد. ویژگی مهم دیگر چراغ اتاق عمل این است که باید عمق نفوذ نور در بافت ها مناسب و استاندارد باشد.

ویژگی های چراغ سیالیتیک

برخی از این ویژگی های بسیار مهم عبارت هستند از مواردی که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

تولید روشنایی و نوری کاملاً شبیه به نور روز

این ویژگی چراغ سیالیتیک به پزشکان کمک می کند تا رنگ ها را دقیقاً با همان رنگ اصلی ببینند و خطای دید از لحاظ تشخیص رنگ ها نداشته باشند. وجود این ویژگی در یک چراغ پزشکی برای انجام کارهای درمانی بسیار مهم است؛ چراکه پزشکان بایستی رنگ بافت ها را دقیقاً به همان گونه که واقعاً وجود دارد، ببینند تا کوچک ترین تغییری را به سرعت متوجه شوند

تولید نور سرد

نور تولید شده توسط چراغ سیالیتیک نباید باعث بالا رفتن دمای اتاق عمل و یا هر مکانی که مورد استفاده قرار می گیرد، شود. به دلیل این که این چراغ معاینه به مدت طولانی در اتاق عمل روشن می ماند و در طول این مدت طولانی نیز مدام بر سر، گردن و بدن پزشکان و کادر درمانی می تابد، اگر گرما تولید کند به طور قطع سبب آزار و کلافگی پزشک جراح خواهد شد. اذیت شدن جراح اثر مستقیم و بسیار منفی بر روی عملکرد او خواهد گذاشت.

تولید نور بدون سایه

چراغ سیالیتیک باید در حین تاباندن نور بر محل عمل به هیچ وجه ایجاد سایه نکند تا  کوچک ترین مانعی برای دیدن جراح به وجود نیاید. در بسیاری از مواقع بدن پزشک و کادر درمان مقابل این چراغ پزشکی  led قرار می گیرد، چنانچه سایه ایجاد شود و سایه بر روی بافت بدن بیمار قرار بگیرد،  کار درمان را مختل خواهد کرد.

قابل شستشو بودن

به دلیل این که چراغ سیالیتیک به صورت مداوم در اتاق عمل مورد استفاده قرار می گیرد و همواره امکان آلودگی آن وجود دارد، قابل شستشو بودن یک ویژگی فوق العاده مهم برای آن به شمار می آید. ساختمان این چراغ ها باید به گونه ای باشند که به راحتی قابل شستشو باشند و بتوان آن ها را ضدعفونی کرد تا اتاق عمل همیشه عاری از آلودگی و خطر برای پزشکان و بیماران  باشد.

 

روشن نشدن چراغ سیالیتیک

در صورت عمل نکردن کلیدهای روشن و خاموش، و روشن نشدن چراغ سیالتیک، احتمال آسیب دیدگی رله وجود دارد که قطعاً تعمیر آن مشکل را برطرف خواهد کرد.

وجود قطعی و یا اتصال در چراغ سیالیتیک

گاهی به علت حرارت به وجود آمده توسط چراغ جراحی و یا عبور پیدا کردن جریانی بیش تر از استاندارد دستگاه، قطعی و یا اتصالی به وجود می آید که باید این قطعی و یا اتصالی برطرف گردد.

TOP