تعمیرات انواع تخت جراحی

امروز تخت های اتاق عمل طوری ساخته می شود که قابلیت استفاده در جراحی های مختلف را داشته باشند و این امر به واسطه پوزیشن گیری تخت ها در وضعیت های مختلف و بر حسب مورد جراحی و نیاز تیم جراحی می باشد. در صورت لزوم برای حالت دادن بدن بیمار وسایل اضافی لازم به تخت نصب می‌گردد.

یکی از پرکاربردترین تخت های پزشکی مورد استفاده تخت های اتاق عمل میباشند که فضای مناسبی را برای انجام جراحی برای پزشک و تیم جراحی ایجاد کرده است.این تخت ها به دو دسته تخت اتاق عمل مکانیکی و تخت اتاق عمل الکتریکی تقسیم می شوند.تیم متخصصین تکنو طب سلامت با بهره وری از دانش روز دنیا تخت های جراحی شمارو در اسرع وقت تعمیر و هچنین بازسازی میکند..

مشکلات و خرابی تخت

از  مشکلات بوجود آمده ، حرکت نامناسب تخت می باشد که در حین انجام جراحی ممکن است بسیار خطرناک باشد. برای حل این مشکل انجام سرویس های منظم و تعمیرات پیشگیرانه پیشنهاد می شود. همچنین باید به حداکثر وزن قابل تحمل توسط تخت نیز توجه نمود.

استفاده از تشک های نامناسب روی تخت نیز می تواند باعث بروز مشکلاتی گردد. همچنین در جراحی های طولانی مدت بهتر است برای جلوگیری از ایجاد زخم های فشاری ، از تشک های مناسب استفاده گردد.

از موارد دیگر می توان به کار نکردن کنترل دستگاه در حین جراحی اشاره نمود که جهت رفع آن می توان از کنترل های دستی و یا ذخیره استفاده نمود. در حین بالا و پایین بردن تخت باید مراقب بود که لوله های گازهای بیهوشی تحت فشار و یا کشیدگی قرار نگیرند. در زمانی که قسمت پایه های تخت در موقعیت آویزان رو به پایین قرار دارد ، پایین بردن تخت ممکن است باعث شکستگی این پایه ها شود.

علاوه بر موارد فوق مشکل خرابی جک تخت عمل و خرابی برد الکترونیکی تخت جراحی و تخت عمل ( در تخت های برقی) و خرابی جک های روغنی و گازی در تخت عمل مکانیکی و نشتی روغن در جک ها از عوامل دیگر مشکلات و خرابی تخت های اتاق عمل می باشند

 

اقدامات پیشگیرانه

بررسی وضعیت بدنه

بررسی وضعیت کابل برق

تست عملکرد باتری

بررسی جک ها

بررسی حرکات تخت

بررسی سیستم کنترل و پنل کنترل تخت

بررسی عملکرد دکمه ها، کنترل ها، صفحه نمایش دستگاه

بررسی حرکات دستی

بررسی ترمز و آزاد کردن تخت

بررسی قابلیت تغییر زوایا و ارتفاع تخت

بررسی زمین تخت

بررسی نظافت سطح خارجی دستگاه شامل تمام لوازم جانبی، کابل ها، کنترل ها

در پایان هر روز، چرخ های تخت را باید از نظر تمیز بودن چک کرد و در صورت لزوم آن ها را تمیز کرد

هر دو هفته یک بار، تمام عملکردهای دستگاه بررسی شود و تمام اعمال باید نرم و بی صدا انجام شوند. در غیر این صورت، تخت باید توسط یک تکنسین مجرب بررسی و تعمیر شود.

پدال، ترمز، چرخ ها، سوکت ها و اتصال سیم‌ها قبل از استفاده باید چک شوند.

از کار افتادن سیستم حرکتی تخت از نقص هایی است که احتمال رخداد بالاتری دارد و ناشی از کارکردن کاربر آموزش ندیده یا ضربه به سیستم برقی تخت هنگام حمل و نقل است.

سرویس دوره ای

وضعیت بدنه، وضعیت کابل برق، فیوزها، جک ها، حرکات تخت، کنترل و پنل کنترل تخت، عملکرد دکمه ها، کنترل ها و صفحه نمایش دستگاه، حرکات دستی، ترمز و آزاد کردن تخت، تغییر زوایا و ارتفاع تخت، زمین تخت، نظافت سطح خارجی دستگاه شامل تمام لوازم جانبی، کابل و کنترل ها در طول بازه زمانی مشخص بررسی شوند و اگر نیاز به تعمیر یا سرویس داشته باشد آن را نزد مراکز تعمیراتی مجهز و متبحر برد تا متخصصین ماهر و مجرب آن مرکز نسبت به تعمیر تخت اتاق عمل اقدام نمایند. تکنو طب سلامت  یکی از مراکز تعمیرات تجهیزات پزشکی است که به صورت تخصصی تعمیرات انواع تخت های بیمارستانی از جمله تخت اتاق عمل را با هزینه بسیار مناسب انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.

TOP