تعمیرات انواع اتوکلاو

دستگاه اتوکلاو وسیله ای است که با استفاده از حرارت بخار آب تحت فشار و یا مواد غیر متحرک ، روش های شیمیایی و غیر شیمیایی ، باعث از بین رفتن ویروس ها و باکتری های وسایل شده و آن ها را ضد عفونی می کند.

از دستگاه اتوکلاو در پزشکی ، دندان پزشکی ، صنایع شیمیایی ، صنایع غذایی ، آزمایشگاه های بالینی ، تحقیقاتی ، میکروبیولوژی و مراکز عمومی بهداشت استفاده می شود . به دلیل اهمیت فوق العاده ی بهداشت در این محیط ها ، دستگاه اتوکلاو می تواند گند زدایی را به بهترین نحو انجام داده و موجب سترون سازی ( نابودی همه اشکال حیات میکروب ها ) شود.

هنگام کار با دستگاه اتوکلاو چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟

-قبل از خشک شدن مواد نباید آن ها را از دستگاه خارج کرد.

-مقدار آب در دستگاه اتوکلاو باید به اندازه کافی باشد . نباید بیشتر از سه چهارم دستگاه از آب پر شود.

-از قرار دادن مواد نوک تیز در داخل کیسه اتوکلاو جلوگیری شود . برای این کار باید از ظروف مخصوص زباله های نوک تیز استفاده شود. .

- کیسه ها برای استریل شدن در اتوکلاو باید به صورت شل و آزاد بسته بندی شوند تا بخار آب آزادانه در آن جریان داشته باشد.

-ظروف شیشه ای باید به پهلو قرار داده شوند تا هوا بتواند به راحتی در آن ها رد و بدل شود.

-در صورت ایجاد رسوب در دستگاه حتما باید از آب مقطر استفاده شود.

-هنگام تنظیم این دستگاه از دما و زمانی که در دستورالعمل های هر کدام آمده ، استفاده کنید . حداقل زمان لازم ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است.

هنگام باز کردن دریچه ی خروجی ، صورت خود را از آن دور نگهدارید تا دچار سوختگی نشوید

تعمیر دستگاه اتوکلاو

تعمیر اتوکلاو می تواند پیچیده و زمان بر باشد زیرا عوامل بسیاری مانند دامنه دمایی و سیکل گراویتی و دمایی، میزان مکش هوا،اندازه و نوع چمبر از پارامترهای مهم در عیب یابی دستگاه می باشد. از طرف دیگر استریل سازی در اتوکلاو شامل مراحل آب گیری ، پیش خلا ، افزایش دما ، استریل ، تخلیه ، پس خلا ، خشک شدن ، یکسان سازی است و باید مشخص شود که مشکل اصلی دستگاه در کدام مرحله است.

-دستگاه اتوکلاو به نقطه تنظیم دما نمی رسد

کاربران اتوکلاو توانایی شخصی سازی چرخه های استریل کردن را بر اساس تعدادی پارامتر از جمله دمای استریل سازی دارند. بدین شکل که اگر اتوکلاو نتواند در مدت زمان اجرای چرخه استریل سازی به دمای تعیین شده برسد، این چرخه را متوقف می کند یا زنگ خطر را به صدا در می آورد (یعنی هشدار دمای پایین)..

2-وسایل داخل اتوکلاو آسیب می بیند

اول ذوب شدن است.
اتوکلاوها در دماهای بسیار بالا کار می کنند – دمایی که می تواند مواد خاصی مانند برخی پلاستیک ها را ذوب کند. بنابراین، مهم است که اطمینان حاصل کنید که مواردی که در دستگاه ضدعفونی کننده قرار دارند از نظر اتوکلاو ایمن هستند. خوشبختانه ، روی اکثر تجهیزات آزمایشگاهی قید می شود که آی از نظر اتوکلاو ایمن است خیر، یا حداقل نقطه ذوب آن را ذکر می کنند. از طرفی مواد ذوب شده می تواند به یک دستگاه اتوکلاو آسیب برساند، بنابراین بسیار مهم است که به کاربران اتوکلاو آموزش دهید تا مراقب آنچه در دستگاه بارگیری می کنند باشند..

3-کالاها استریل نمی شوند

کالاهای ضدعفونی نشده می توانند منجر به آلودگی شوند. دلایلی که استریل کننده ممکن است بار را استریل نکند عبارتند از: بارگذاری نامناسب (به عنوان مثال پوشاندن درب تخلیه ، بسته بندی بیش از حد).

خشکی بخار
خرابی قطعه
بخار ناکافی
خطای کاربر و غیره

4-لوازم داخل اتوکلاو پس از پایان چرخه استریل حتی با گذر زمان خشک شدن – مرطوب است

این اتفاق معمولاً هنگامی رخ می دهد که کاربران اتوکلاو کالاهای متخلخل مانند پارچه و کاغذ را بهم نزدیک کنند ، که باعث می شود مانند اسفنج عمل کرده و آب را در خود نگه دارند. ساده ترین راه برای جلوگیری از این مسئله، اتخاذ یک سبک بارگیری است که رطوبت کالاها را از بین می برد. گزینه دیگر استفاده از اتوکلاو با قابلیت خلا است که در پایان چرخه ، مواد را خشک می کند. دستگاه ضدعفونی کننده به راحتی هوای داخل محفظه را می کشد و آب باقیمانده را تبخیر می کند..

. 5-بار مایع زیاد در اتوکلاو باعث توقف چرخه استریل سازی می شود

حرارت دادن بارهای مایع مدت زمان را به شکل استثنایی زیاد می کند که می تواند باعث توقف چرخه های استریل سازی شود. بنابراین، بهترین راه برای استریل کردن مایعات، فاصله دادن آنها در بیشترین ظروف کوچک است. راه دیگر برای جلوگیری از این مشکل متداول اتوکلاو استفاده از چرخه F0 است که به اتوکلاو امکان می دهد تا زمان صرف شده برای گرم کردن آب را نسبت به کل زمان استریل سازی محاسبه کند.

6-در اتوکلاو بخار وجود ندارد

مشابه اولین مورد در این لیست، ساده ترین راه برای جلوگیری از این مسئله اطمینان از روشن بودن منبع تغذیه ژنراتور بخار است. همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که خط بخار به درستی در اتوکلاو تغذیه می شود همچنین عناصر گرمایشی را بررسی کنید تا آسیب دیده یا خراب نشده باشند.

7-مقدار زیاد آب در حال تخلیه فاضلاب است یا هیچ آبی در زهکشی پایین نمی رود ، فقط بخار خارج می شود.

تقریباً در هر اتوکلاو نوعی شیر خنک کننده فاضلاب وجود دارد که به منظور خنک کردن بخار خارج شده از دستگاه ضدعفونی کننده قبل از تخلیه، به طور خودکار باز و بسته می شود. هر دو مشکل متداول اتوکلاو که در بالا ذکر شد ، به دلیل شکسته شدن این دریچه ایجاد می شود.

فروش اتوکلاو خرید اتوکلاو  قیمت اتوکلاو تعمیراتوکلاو

فروش اتوکلاو رومیزی خرید اتوکلاو رومیزی تعمیر اتوکلاو رومیزی قیمت اتوکلاو رومیزی

فروش اتوکلاو رومیزی خرید اتوکلاو رومیزی تعمیر اتوکلاو رومیزی قیمت اتوکلاو رومیزی

فروش اتوکلاو کلاس ب خرید اتوکلاو کلاس ب تعمیر اتوکلاو کلاس ب قیمت اتوکلاو کلاس ب

فروش اتوکلاو سطلی خرید اتوکلاو سطلی تعمیر اتوکلاو سطلی قیمت اتوکلاو سطلی

فروش اتوکلاو آزمایشگاهی خرید اتوکلاو آزمایشگاهی تعمیر اتوکلاو آزمایشگاهی قیمت اتوکلاو آزمایشگاهی

 

TOP